Bezpieczeństwo miejsce i warunki

Miejsce

Odpowiednie miejsce uprawiania tego sportu to podstawa bezpieczeństwa !!!

Miejsce startu i lądowania powinno być pozbawione drzew, przewodów wysokiego napięcia, i innych przedmiotów które mogą uszkodzić latawiec lub w które mogą zaplątać się jego linki. Upewnij się, że nie będziesz zagrażał nikomu w promieniu 100 metrów.

Na akwenie na którym będziesz pływać nie powinny występować zdradliwe wiry wodne (spotykanie przy tamach i zaporach) lub niebezpiecznie silne zawirowania wiatru (występujące na mniejszych akwenach osłoniętych wysokimi drzewami lub budynkami).

Nie pływaj nigdy sam, chyba ze akwen posiada monitorującą na bieżąco sytuacje na wodzie ekipę ratunkową, w takiej sytuacji zawsze zgłaszaj ze wypływasz.

Warunki

Zawsze sprawdź warunki przed wyjściem na wodę !!!

Warunki pogodowe to nie tylko wiatr ale tez temperatura wody i temperatura powietrza, nie wychodź na wodę gdy nie jesteś pewien ze uda ci się okiełznać siły natury, nie doprowadzaj do wychłodzenia organizmu, zmniejsza się wtedy twój refleks, siła i obiektywność oceniania sytuacji.

Nigdy nie pływaj w czasie burzy. Obserwuj cały czas sytuacje , pogoda na wodzie zmienia się bardzo szybko.

Sprzęt

Latawiec i bar
Sprawdź czy wszystkie tuby latawca są szczelne, upewnij się czy system bezpieczeństwa jest sprawny. Pamiętaj o poprawnym podpięciu linek do latawca, upewnij się, że nie są one splatane ze sobą , sprawdź czy nie występują na nich przetarcia mogące wpłynąć na ich wytrzymałość.

Deska
Sprawdź wszystkie śruby w desce, ich poluzowanie się może oznaczać kłopoty na wodzie.

Trapez pianka i kapok
Sprawdź czy nie mają przetarć i czy nie wiszą z nich niepotrzebne taśmy czy linki które podczas pływania mogą poplątać się z linkami kite’a lub skrępować twoje ruchy.

Dobór sprzętu
Sprzęt dobiera się biorąc pod uwagę siłę wiatru, twoją wagę, siłę i stopień zaawansowania, nie wstydź się pytać bardziej doświadczonych kitesurferów o poradę lub o recenzję warunków panujących na wodzie, nawet najbardziej doświadczony żeglarz znający opinie innych jest w stanie trafniej ocenić sytuacje.

Sterowanie i lądowanie latawca

Start i lądowanie latawca wymaga szczególnej uwagi, sprawdź wszystko dwa razy zanim wystartujesz !!!

Samodzielne startowanie należy traktować jako ostateczność, o pomoc przy startowaniu i lądowaniu proś zawsze osoby znające się na rzeczy. Jeśli ty pomagasz komuś puszczaj latawiec tylko na umówiony znak. Nie łap latawca za linki ani nie przechodź przez nie. Już przy starcie Powinieneś być przygotowany do użycia systemu bezpieczeństwa. Po starcie powinieneś odpłynąć odpowiednio daleko od plaży, aby zmniejszyć ryzyko wypadku i umożliwić startowanie innym kite’ciarzom.

Po wylądowaniu zabezpiecz sprzęt bardzo dokładnie, pozostawiony sam sobie kite, może narobić wielkich szkód po poderwaniu przez wiatr.

Wodne prawo drogi

Prawy hals ma pierwszeństwo. W sytuacji, gdy kitesurferzy spotykają na przeciwnych halsach, kitesurfer płynący lewym halsem musi ustępować kajciarzowi płynącemu prawym halsem.

W przypadku, gdy kite’ciarze płyną tym samym halsem i są w kryciu, kite’ciarz znajdujący się po nawietrznej musi ustępować kajciarzowi zawietrznemu.

Gdy kite’jciarze są na tym samym halsie i nie są w kryciu, kite’ciarz z tyłu musi ustępować kajciarzowi z przodu. Oznacza to, że kajciarz z przodu może zarówno ostrzyć jak i odpadać.

Łodzie motorowe zobowiązane są ustępować drogi jednostkom napędzanym wiatrem, gdyż ich sterowność jest większa.

Jednostki uprzywilejowane, słabsi, czy początkujący kite’ciarze oraz osoby z uszkodzonym sprzętem mają pierwszeństwo.

Powyższe wskazówki są ważną częścią treści szkolenia, więcej dowiesz się bezpośrednio na zajęciach, pamiętaj, że Twoje bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze, jednak Twoje zaangażowanie w przekazywaną wiedzę to prawdziwy klucz do sukcesu.

W trosce o Wasze bezpieczeństwo podczas szkolenia z instruktorem udostępniamy pianki neoprenowe, kamizelki asekuracyjne oraz kaski. Idealne warunki do szkolenia panujące na Półwyspie Helskim stanowią o jego bez konkurencyjności. Dopełnieniem asekuracji jest stale gotowa do startu motorówka.

Przez maciej.danielkiewicz@gmail.com Bez kategorii 0 komentarze/y

0 komentarze/y

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *