Windsurfing słusznie uchodzi za jeden z najbezpieczniejszych sportów wodnych, nie oznacza to, jednak że możemy go uprawiać bez zachowania zasad bezpieczeństwa. W kontakcie z żywiołami – woda i wiatrem ryzyko zawsze istnieje a nieprzyjemne wypadki po prostu mogą się zdarzyć. Aby wyjść cało z przygody z deską i żaglem musimy zapamiętać kilka zasad i przestrzegać ich.

ZASADY

Zachowaj zdrowy rozsądek i nie przeceniaj swoich umiejętności.
Reguła ta odnosi się do wszelkich sportów wodnych i musi być przestrzegana. Nikomu chyba nie trzeba tłumaczyć, iż spożycie nawet najmniejszej ilości negatywnie wpływa na naszą koordynację wzrokowo- ruchową, możliwości koncentacji czy czujność. Piwo czy drink przed wejściem na deskę to zdecydowanie zły pomysł!
Prawo polskie traktuję deskę windsurfingową jako jednostkę pływającą, a każda taka jednostka wyposażona ma być w sprzęt ratunkowy. Surfing z kołem ratunkowym 😉 ? Więc aby ułatwić sobie życie po prostu załóż kamizelkę. Trzeba zawalczyć pogląd, że jest ona niewygodna! Kapoki produkowane jeszcze 20 lat temu były duże i krępowały ruszy. Współcześnie kamizelki są mniejsze, nie uniemożliwiają poruszania, wyglądają też o wiele ciekawiej.

Kamizelka może nam uratować życie, nie warto zostawiać jej na plaży. Pełni ona zresztą podwójną rolę, po pierwsze nie pozwala na zatonięcie, po drugie chroni przed urazami. W trakcie wywrotek przy dużej prędkości i fali niejednokrotnie nasze ciało uderzy o deskę. Skutki takiego upadku odczujemy znacznie mniej niż gdyby było ono zupełnie nieosłonięte.

Kiedy długo pływamy zapominając o bożym świecie mogą przydarzyć się różne rzeczy. Osoby przebywające na słońcu cały dzień mogą zasłabnąć. Taki sam skutek można dać wycieńczenie związane z długą walką z wiatrem i falami. W takich wypadkach kamizelka jest bezcenna.

Skurcz mieści w trakcie długotrwałego wysiłku organizmu po prostu czasem się zdarza, może być nie tylko bolesny ale także tragiczny w skutkach. Pamiętajmy, że gdy tylko go odczuwany należy błyskawicznie naciągnąć skurczony mięsień. Skuteczną metoda, stosowaną od lat przez kolarzy jest także użycie ostrego przedmiotu (najlepiej agrafki).

Gdy złapał nas pierwszy skurcz, chociażby mały to już najwyższa pora by wracać na brzeg. Po pierwszym przychodzą następne, oznaczają one, że naszym mięśniom czegoś brakuje i odmawiają współpracy.

By zminimalizować liczbę skurczów należy się dobrze rozciągnąć przed wejściem na deskę – odrobina gimnastyki nikomu jeszcze nie zaszkodziła. Warto także zadbać o dietę. Powinniśmy spożywać dużo magnezu i soli mineralnych.

Ty relaksujesz się i delektujesz kontaktem z wodą i wiatrem, jednak Twoje ciało czasy czas wykonuje pracę, używa energii do sterowania deską. Ważne aby co jakiś czas dać mu odpocząć. Jedno lub dwugodzinna przerwa na brzegu także jest przyjemna! W trakcie niej Twoje mięśnie odpoczną, warto też pożywić organizm np: czekoladą czy napojem izotonicznym.
Gdy słońce grzeje bardzo mocno przebywając na desce jesteśmy narażeni na przegrzanie oraz udar. Nigdy nie zapominajmy o nakryciu głowy chroniącym przed nadmiernym wpływem słońca. Warto też posmarować dobrym kremem odkryte części ciała tak aby nie cierpieć dnia następnego z powodu poparzeń skóry. To zdecydowanie mogłoby nam niepotrzebnie zepsuć zabawę.

Gdy jest chłodno należy pamiętać o ciepłej piance, wyziębienie organizmu jest bardzo niekorzystnym zjawiskiem. Sprzyja też niestety skurczom mięśni, dlatego nie warto ryzykować. Inwestycja w odpowiednią piankę nie jest tak duża, a przy tym może nam wydłużyć sezon windsufringowy.

Gdy spadniesz z deski, masz na sobie piankę, która nie pozwoli na szybkie wystudzenie organizmu. Możesz pokusić się o dryfowanie przy desce do brzegu. Z pewnością posiadając wątpliwe umiejętności pływackie nie powinieneś odpływać daleko od brzegu.
Ucz się i pływaj pod okiem doświadczonego instruktora pracującego w szkole windsurfingu wyposażoną w motorówkę ratunkową.. Oprócz tego że przyspieszy to twoją naukę, zwiększy twoje bezpieczeństwo na wodzie – ktoś cały czas będzie dodatkowo czuwał nad twoim bezpieczeństwem.
FILM


PROFESJONALNA SZKOŁA KITE & WINDSUFRINGU

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij